Jeszcze jakiś czas temu do sprzedaży nieruchomości przygotowywaliśmy krótkie ogłoszenia ze wskazanym przeznaczeniem, metrażem i lokalizacją w treści. Dziś nadal możemy co prawda natrafić na takie komunikaciki, czasem w wersji papierowej na osiedlowych tablicach, ale generalnie trendy są inne. Sprzedaż nieruchomości zaczyna się od Internetu. Jak podejść do tematu zdjęć architektury i wnętrz, by sprzedać nieruchomość z większym zyskiem?
Reklama dźwignią handlu. To hasło działa także w kontekście nieruchomości
W naszym artykule postaramy się przedstawić nowoczesne podejście do tematu fotografii architektury i wnętrz w kontekście sprzedaży nieruchomości. Zacznijmy jednak od czegoś, co w materii sprzedaży nieruchomości często jest paradoksalnie pomijane: od reklamy. Paradoks polega na tym, że obracamy tutaj dużymi pieniędzmi, które mają dla nas duże znaczenie, a wcale nie staramy się jak najlepiej przedstawić swoich ofert. Przeprowadzamy rozpoznanie, ewentualnie wycenę, ile warta jest nasza nieruchomość, na tej podstawie ustalamy cenę i po prostu staramy się dokonać sprzedaży. A tymczasem nasze podejście może być przecież inne – możemy się starać zdobyć wielu potencjalnych zainteresowanych, którzy podbiją cenę. I tu najlepiej zacząć od opracowania kompleksowego ogłoszenia, w którym przeogromne znaczenie mają zdjęcia.
Zdjęcia tradycyjne, zdjęcia sferyczne i wirtualne spacery
Przygotowując się do sprzedaży czegoś, warto wejść w skórę potencjalnego kupującego. Należy sobie odpowiedzieć nie tylko na pytanie, na czym dokładnie mu zależy, ale też jak będzie tego szukał i co może go do zakupu przekonać. Ogłoszenie z kilkoma przypadkowo zrobionymi zdjęciami mieszkania, domu, czy innej nieruchomości, niczym się nie wyróżni. Nie pozwoli też dobrze poznać obiektu sprzedaży. Tradycyjna fotografia architektury i wnętrz nie wypada oczywiście z obiegu i wciąż możemy na nią śmiało stawiać, pod warunkiem, że jest przemyślana i profesjonalnie wykonana. Przy czym jak podpatrujemy w studio fotograficznym Photographic.pl z okolic Warszawy, możemy postawić na coś więcej. Nowoczesna fotografia to też zaawansowane zdjęcia sferyczne 360/180, coraz częściej wykorzystywane do prezentacji pomieszczeń. Połączenie ze sobą wielu zdjęć sferycznych pozwala na wirtualne zwiedzanie danego miejsca – wirtualny spacer. Fotografia architektury od każdej strony to w kontekście sprzedaży nieruchomości naprawdę kuszące narzędzie.